Monday, 19 December 2011

Kalau dah Jodoh..

Assalamualaikum blogger,


(Bila,Siapa,Apa,Dimana,Kenapa,Bagaimana jodoh kita? )
(Sentiasa bermain dalam minda kita)


Aku nak cerita pasal jodoh. Sebab umo pun dah nak meningkat 16 tahun so pemikiran kena lah matang kan. Korang mesti tak tahu kan jodoh korang siapa kan..kesian..aku tahu,jodoh aku siapa yg bakal jadi suami aku lah...hahaha..betul tak..

Kita tak payah susah2 untuk selalu berfikir siapa jodoh kita,hensem ke tidak kaya ke tidak bak kata pepatah "kalau dah jodoh nanti tak kemana lah" betul tak? mak2 kita selalu cakap macam tuh kan? mak aku pun sama.
"kalau dah jodoh nanti tak kemana lah' even dia musuh kita kan.. :D

Tapi kalau dah tak de jodoh,buat lah macam mana pun tapi kita tetap tak dapat bersama dengan si dia. Kita boleh tentu kan jodoh kita,tapi bukan semua..kita boleh berdoa yg kita nak sangat si dia jadi ketua kepada kita suatu hari nanti..tapi kita tak tahu sebab semuanyer DIA yg tentukan..

Aku pernah terfikir siapalah jodoh aku?? pening lah sebab sekarang aku baru 15 tahun,so buat apa nak fikir2 benda tuh semua,so aku dok relax2 lah..

Masa aku dok lepak sorang2 tepi jalan,aku terfikir lagi,siapa lah eak..aduh,,memang susah nak fikir dek akal lah..boleh gila..

Aku : Haish..siapa lah eak jodoh aku?
H.K : Adalah nanti tuh eija..

H.B : Maybe dgn org yg bersam kau skrg ni?
Aku : Mybe lah.. tapi mungkin jodoh aku tuh seseorang yg aku benci? mybe s'sowg yg aku x knal or mybe s'sowg yg aku x sngke akn jadi jodoh aku kan?

H.K : Mungkin tapi semuanyer dah diaturkan dah..
H.B : Betul tuh..knape nak pening2?
Aku : Mungkin dia nanti dari kaum yg lain? dari agama lain..woo! bestnyer.. (nak org korea lah.. ^^,)
H.K : Ceh..berangan jauh hang...
H.B : Betul tuh nak org korea..tapi best jgk kan..aku doa kan amin...
Aku : hahaha..poyo je aku ni kan..
H.K & H.B : memang pun! 

Tamat lah aku bermonolog masa tuh..kan aku dah cakap aku dh gila..tapi yg aku harap jodoh aku tuh akan syg aku hingga akhir hayat dia..huhu..amin..

p/s : sambil baca click lagu nie..baru syok.. :)
video

Thursday, 8 December 2011

Kepentingan Diri

Assalamualaikum....

Dizaman yg penuh pancaroba serta semua orang senantiasa berlumba,kita sering meletakkan diri kita yg penting sekali. Namun sedarkah kita yg sebenarnya kita dah lupa benda yg lebih penting mengatasi segalanya dalam hidup ini. Bak kata Nabil, lu pikir la sendiri beb.. ^^,


 Pentingkan Diri Sendiri :
- Ini ke sikap kita setiap hari? tak payah ingat orang belakang bak kata orang " Janji kita lepas, orang lain tak kisah le ". Cuba orang lain buat kat kita camtu mau angin satu badan tapi kita tak sedar yang kita dua kali lima je..

Orang Lain Tak Penting :
- Dah takde dah sikap setia kawan, jiran sepakat, perpaduan ummahdan sebagainya. Yang penting diri sendiri senang orang lain susah apa kisah. Semuanya macam peserta SURVIVOR, siapa cepat dia dapat, siapa kuat dia selamat. Tak de nak tolong- tolong..

Kita Orang Penting :
- Cuba ingat sikit, siapalah kita di atas dunia yang sementara ni. Agak-agak kat mana tempat kita pada pandangan yang MAHA ESA. Besar sangat ke kita ni? Bagus sangat ke kita ni? Best sangat ke kita ni?

Ada Kepentingan :
- Sekarang ni nak buat apa pun kena ada kepentingan, kena ada motif serta insentif baru boleh jalan. Setakat nak buat kerja amal, atas nama kebajikan, semangat bantu membantu sesama insan memang tak de le. Bahagia sangat le kita hidup selesa bila saudara2 kita sedang menderita.

Tiada Sepenting- NYA :
- Semua benda yang kita buat, kita kejar, kita harap....semuanya tak jadi penting jika kita sedar semuanya tak boleh bawak mati. Yang penting ialah siapa kita disisi-NYA. Bukan ke kat sana hanya ketakwaan menjadi ukuran? Kenapa nak kalut kejar benda yang sementara je kat dunia ni dan lupa pada kehidupan yang kekal abadi.



p/s : korang rasa2 diri korang tergolong dalam group yg mana..kalau ada..segeralah berubah sebelum semuanya terlambat.. kalau korang tak de tergolong..alhamdulillah..but keep it up..jgn fikir diri dah bagus yea..wassalam.. ^^,



Wednesday, 30 November 2011

love this song !

Kang Gary yg dalam running man tuh..huhu..so cute.. ;)



best..guwa suka lagu2 hip hop and rap !
terus maju!
p/s : got new friend!! ;)

Saturday, 5 November 2011

It's not easy.. -.-

Assalamualaikum...

kawaii animated GIF background hearts

Onigiri Rice balls   

As a Muslim girl..( ^_^ )..I must patient to face it all..it alright..
but I know it's not easy to handle and really hard for me.. 
I don't want to say anything because can hurt someone..
I hope Allah can help me to face it all.. 
Always by my side to make me strong..
Always...
but..
It really hurt..
No one can understand me..
No one..
That why you do like that to me..
you so cruel..
Make me cry..
But I don't want waste my tears 
for you..
So I must smile (^_^)
even I'm sad :'(
Must smile to show how strong me..
I'm not weak..not...
Maybe you can think I so weak..I don't mind..and who care?
But I'm not weak like you thinking about me!
Go to Hell...
Never judge my life...
Never!!
Because I hate that so much!!!! >.<


p/s : just for fun.. ^_^  

Saturday, 13 August 2011

tak salah kalau kita memandang kebelakang semula...

assalamualaikum semua.. (^_^)


Hai semua! cik golek nak  share sikit..korang pernah tak terfikir untuk pandang belakang lepas semua ujian yg korang hadapi? tak payah pandang belakang lah..teruskan je ke hadapan kan...tak salah tu..tapi kita boleh memandang kebelakang semula..kenapa eak? ("-.-).. sebab kita boleh tengok sebagai pengajaran dalam hidup kita nie..supaya kita tak ulangi lagi kesilapan yang sama di masa hadapan nanti..

Semua yang terjadi ada hikmah disebaliknya ...bukan semua masalah yang diberi kepada kita sebagai masalah..kadang kita kena berpandangan positif jugak...semua masalah ada jalan penyelesaiannya dengan memohon dengan-Nya..memang kadang tuh kita susah nak terima sesuatu yang pernah terjadi pada kita sampai kita tak nak ingat semua perkara tuh..tapi kalau kita ulangi lagi..kan nanti kita pulak terluka lagi..semua tuh kita boleh ubah walaupun semua benda dah di takdirkan oleh Nya tapi kita boleh berusaha jugak kan dengan memohon petunjuk darinya..betul tak?

Cik golek tak nak membebel lebih2..sebab kadang2 cik golek pun ada buat salah dan silap..semua orang tak terlepas daripada membuat kesalahan..betul tak? tapi kita boleh mengelakkan diri dari semua tuh..dengan berusaha untuk berubah jadi lebih baik daripada dulu..semuanya boleh berubah dengan hati yang bertawakal padanya... (^_^)

Kadang2 tuh..memanglah kita berfikir yang memandang kebelakang semula sama saja dengan menempah maut..tapi tak semua macam tuh..kita boleh pandang dari sudut yang lebih positif daripada sudut yang negatif..sekiranya dulu kita berkelakuan kurang baik (jahat) dan sekarang kita nak berubah baik..kita boleh memandang kebelakang untuk mengingati perkara2 yang melampau pernah kita lakukan..tetapi jangan ulanginya tapi sebagai guide untuk diri kita untuk berubah supaya kita jauhkan dengan perkara2 tuh semua.. kan itu lebih baik..seperti munasabah diri kita sendiri.. (^_^)

Apa yang penting..memandang kebelakang itu tidak salah yea... (^_^).. bye....wasalam...



can I look back??

Friday, 12 August 2011

berubah..


awak..kenapalah awak dah berubahkan..
kenapa eak..”-.-
saya ada buat salah ke awak?
Setahu saya tak ada..
Sebab saya selalu bz dgn study saya sebab saya dah nak exam..
Sampai tak ada masa rasanya nak buat awak sakit hati..
Tapi kenapa awak dah berubah sangat2..
Awak jarang dah msej..
Kadang2 je awak msej saya..
Saya mmg mcm tak kisah..
Tapi dalam hati hanya Allah yang tahu awak..
Yang saya selalu tunggu hphone saya berbunyi..
Kadang2 bila tak nak syak apa2 dari awak..
Saya selalu ckap dgn diri saya mungkin awak bz sgt..
Sbb tu lah awak tak ada masa untuk saya kan? -.-“
Bila saya tak nak rindu awak..
Saya akan bz kan diri saya dgn study..
Bila saya tension dgn study..
Saya selalu mrah2 awak..
And maybe sebab tu awak tak nak msej saya..
Saya Cuma nak awak faham keadaan diri saya je..
Kadang2 awak tak ada disisi saya bila..
Saya sedih n memerlukan awak sgt2..
Awak tak pernah ada..
Awak tahu tak..
Saya Cuma nak awak faham diri saya je..
Tu je..dan saya nak awak setia dgn saya..
Saya tak minta lebih2 pun kan?
Semua pasangan nak pasangannya setia kan..
Tapi tak pe la..
Mungkin  saya bukan jodoh untuk awak..
Saya tak berhak..
Saya lebih rela awak lepaskan saya..
Sebab saya taknak hati saya sakit..
Buat kali kedua dengan orang yang sama awak..
Tapi saya nak awak tahu yang..
Sayasayangawak...
Hanya untuk awak seorang kalau awak mmg jodoh untuk saya...


Wednesday, 1 June 2011

Tarzan..teringat zaman kecik2 dulu..huhu..

hye...
hari cik golek nak tanya..korang suka tak tengok cerita kartun??
mesti suka kan...entry kali nie budak2 sikit lah..hehe
cik golek suka sesangat....hee~~
lagi-lagi cerita.....


TARZAN....

best sangat cerita nie..semalam baru disiarkan balik dekat tv2..huhu...kelako ada sedih pun ada hehe..
tarzan masa baby comel sangat walaupun aku tahu tu hanya kartun tapi comel kan..try tengok nie...comel taw...

comel kan tarzan masa baby..ngee~~

cerita nie pun mengisah kan tentang kasih seorang ibu terhadap anaknya walaupun mereka berbeza jenis..kan2..cik golek touching sikit kalau pasal ibu nie..hee..kejap je nak nangis..tapi cover2..hehe


comel2..


masa nie nampak kan kasih ibu kan..





cute..


nie tarzan dh besar..


tarzan n jane..haha..cam ayam and itik bila dyowg berkomunikasi...


lagi satu lirik lagu cerita nie pun best..sungguh mendalam taw...:

come  stop your crying
it'll be alright
just take my hand
hold it tight
i will protect from all around you
i will be here don't you cry
for one so small
you seem so strong
my arms will hold you
keep you safe and warm
this bond between us can't be broken
i will bw here don't you cry
cause you'll be in my heart
yes you'll be in my heart
for this day on now and forever more
you'll be in my heart
no matter what they say
you'll be here in my heart
always..

P/S: cik golek suka sangat2  kartun nie..hee..best sangat... (^..^)

Tuesday, 17 May 2011

indahnya pelangi kerana penciptaNYA...


بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم


indahnya pelangi kerana penciptaNYA yang esa..tidak terkata bila memandangnya...lidah terkelu tidak berkata-kata hanya suara hati yang bersuara "subahanallah indahnya ciptaannya"..
tiada apa yang mampu menandingi ciptaannya..tiada apa-apa...
hanya Dia yang mengetahui apa yang terbaik untuk Dia lakukan untuk mahluknya.. Dia datangkan hujan yang berserta ribut..tetapi dia berikan kita keindahan pelangi setelah hujan....
amat indah kurnian yang Dia berikan kepada mahluknya... tetapi sayangnya pemberiannya dianggap suatu hal yang remeh bagi seseparuh golongan..amatlah sayu hati ini tidak terkata..setiap pemberian datangnya daripada  Allah s.w.t dan hanyalah pinjaman kepada kita olehnya...janganlah kita riak dengan apa yang kita ada sekarang ini..kerana semuanya datang dariNya..seperti pelagi jua..ianya perhiasaan langit yang cukup indah daripada Allah buat kita.. Dia mahu kita sedar yang tiada tuhan yang disembah selain Allah s.w.t  





indahnya pelangi...seperti mahu berlari diatasnya jika diizinkan..tetapi apakan daya itu semua hanyalah khalayan semata-mata...janganlah berangan-angan seperti mat jenin yang tiada kesudahannya...
indahnya pelangi kerana penciptaNya... jika tiada Dia tiadalah pelangi dan tidak adalah kewujudan kita dimuka bumi ini sebagai penghuni dan tiada lah alam semestar ini yang terbentang luas ini.. Kita mesti percaya yang adanya kita wujudnya Allah yang Esa... tetapi kadang kala kita alpa dengan kewujudan Dia disisi kita selama ini..kita lalai dan kita sering melupakannya dan kita hanya mengingatinya hanya ketika dalam kesusahan sahaja...dan bila kita mendapat nikmat darinya haruslah kita bersyukur dengan kurnianya.. kerana semuanya dari Allah s.w.t... begitulah indahnya pelangi kepada kita kerana ianya pemberian Allah kepada kita. Setiap nikmat yang diberikan kepada mahluknya berbeza-beza dan bukannya dia tidak berlaku adil tetapi mahu Dia mahu mahluknya bersyukur dengan setiap pemberiannya kepada kita. Dia mahu kita belajar hidup susah mahupun dan sentiasa mengingati NYA...dia beri kita kehidupan yag senang dan rezeki yang melimpah luah tetapi kita tidak dapat keberkatanNya jika kita melupakannya dengan nikmat yang telah diberikanNya.. kita diberikan kehidupan yang sederhana tetapi kita selalu berdoa dan selalu mengingatinya dan selalu bersyukur dengan apa yang diberikan oleh Nya.. kita janganlah riak dengan semua ini kerana ini hanyalah duniawi semata-mata..

indahnya pelangi...
pelbagai warna...
tidak terkata bila memandang..
inginku capai..
pelangai yang indah..
ingan ku tatap..
penciptanNya yang ESA...

P/S: tiada kena mengena dengan sesiapa pun.. cik golek hanya menulis sebagai mahluknya yang lemah dan tidak terdaya..yang baik datangnya daripada Allah s.w.t dan yang tidak baik semuanya dari cik golek.. Wassalam... (^___^) 





Sunday, 1 May 2011

Peter Gene Hernandez a.k.a BRUNO MARS.....

assalamualaikum..hye...

aku peliklah kenapa ramai sangat minat dekat JUSTIN BIEBER nie..hish2..but not me...aku nak cerita sikit pasal seseorang yang aku minat giler..memang superb minat aku dekat dia...
but!!!
not JUSTIN BIEBER ok...
hehe..aku nie memang tak minat dekat JUSTIN BIEBER uh...
memanglah muka dia cute miut..but I memang tak minat dekat dia...
but I minat giler2 dekat.....
jeng-jeng....

BRUNO MARS!!!!

cute kan dia time nie...
hehe..
(mengatal lak+gedix sikit)
kalo lah dia ni muncul depan aku lah...
agak-agak boleh masuk ICU lah jawabnyer aku...
hahaha...




time ni dia cool giler...
sweet....
aduhai...
aku dah cair dah masa tulis entry ni..
hahaha...
nasib baik sempat masuk ice box...
kalau tak..
tak dapat le aku tengok pic..
BRUNO MARS..
lagi...
hehe...




alahai...cam nak pengsan aku..
cool nyer dia..
time nie..
dia nyanyi lagu..
GRENADE....
syok gilew lagu tu...
:))



gaya santai yang superb!!!
nice giler....
ilysm....


style dia yang masyuk....
dengan cap dia yang stylo..
hehe..

 so so nice...love he style...

peace!!!^__^
love it!!!!^___^....



tengok..
BRUNO MARS pun pandai berkawat taw....
hahaha...
poyo jew..
(aku lah yang poyo not my bf meyh)
^____^...



senyum..
tak perlu kata apa2..
senyum..
haha..
your lips are my bigger...
weaker..
hehehe...
^,^...



even in black and white...
you still look
so cool and macho....
^___^



have a beautiful smile....
love it so much!!!
cair aku....


CUTE MEYH!!!
CUTE3!!!!
^____^...


besarnyer..
mata kamu..
hehe..
tergoda...
^__^..



arrrrgghhh!!!!!!
ensemnyer.....
kamo..
BRUNO MARS!!!



EIJA!!!!!
I LOVE U!!!
hahaha..
dia jerit dekat aku tuh...
hehehe..
angau sudah...
<3 <3...



ala3...
chumilnyer...
ngee~~~
*___*...



that your style...
baby...
haha..:D



just the way you are...
just the way you are....
for me..
^__^...



the weird style right??
but you still look..
so cool...
^___^..




nice spect...
hehe..^^

hehe..nie lah entry yang paling panjang aku pernah tulis...lama pula tuh...and nie pic yang last..
pic yang PALING TOP!!!!

JENG-JENG.....

TOP PICTURE!!!


LOOK SO COOL IN BLACK AND WHITE...


LOOK MACHO IN SUIT....


ILYSM
BRUNO MARS!!!!!
A.K.A
Peter Gene Hernandez....

dah habis pun entry pasal bf aku..haha..perasan sudah...hehe..biasanyer teenage macam aku of coz2 minat JUSTIN BIEBER kan..but not me..because I'm really like BRUNO MARS!!!

WASSALAM...
GOLEK-GOLEK...
=)

harap-harap bergembiralah baca entry aku ni yea...
walaupun aku yang baca nie macam nak mati dah sebab ada BRUNO MARS..
but hope kowang happy baca nie...
=)...... 

























Friday, 15 April 2011

no body prefect. . . -__-"

sempurna???

sempurna sangat ke???

ada ke orang yang sempurna dekat dalam dunia ini??

aku rasa tak ada. . .

kalau ada tuh memang pelik lah. . .

kadang-kadang aku benci orang yang anggap diri dia 100% prefect but the reality is. . .hampeh. . .-__-"

kenapa aku cakap macam tu???

sebab orang dekat sekeliling aku ramai macam tu sifat diaorang. . .

orang yang anggap diri dia sempurna memang dia salah lah. . .

bak mak aku cakap. . 

setiap yang cantik mesti ada keburukkan. . .

and setiap kecacatan mesti ada keistimewaannya sendiri. . .

betul apa yang mak aku cakap. . .

nobody is prefect in the wOrld. . .

even macam kartun cerita ASTRO BOY tuh. . .


dia memang kuat dan super. . .
dia boleh buat apa-apa yang dia nak. . .
tapi. . .
dia pun tak sempurna. . .
even dia kartun . . 
tapi kita boleh ambik contoh. . 
kenapa aku cakap dia tak cukup prefect. . .
coz. . .


dia tak boleh jadi macam manusia biasa. . .

dia tak boleh hidup macam manusia biasa hidup. . .

coz dia hanyalah robot. . .

and dia nak sangat jadi macam kanak-kanak biasa. . .

coz dia nak bapak dia sayangkan dia. . .

see. . .robot pun tak sempurna. . 

hurm . . ni entah apa lagi manusia yang terang-terang tak ada yang sempurna. . .

tapi setiap manusia ada keistimewaannya. . .


ada lagi yang kita ley buat contoh. . macam cerita HARRY POTTER....

dia ahli sihir yang superb....

but...

dia tak ada family....

not parent or sibling...

dia selalu keseorangan je. . .


tetapi dia dapat kawan baik yang sentiasa bersama dengan dia...

masa susah and senang....

itu keistimewaan yang dia dapat sebagai pengganti parent dia....


thatway semua orang ada kelemahan dan keistimewaan. . .

macam aku juga. . . .

just korang ingat je. . .

yang dalam dunia ini. . 

nobody perfect. . .

and kita boleh muhasabah diri kita. . 

untuk jadi lebih baik dari apa yang dah kita usahakan selama ini. . .

wassalam. . .

golek-golek. . .

renung-renungkan. . .

dan selamat beramal. . . ^ ^