Monday, 19 December 2011

Kalau dah Jodoh..

Assalamualaikum blogger,


(Bila,Siapa,Apa,Dimana,Kenapa,Bagaimana jodoh kita? )
(Sentiasa bermain dalam minda kita)


Aku nak cerita pasal jodoh. Sebab umo pun dah nak meningkat 16 tahun so pemikiran kena lah matang kan. Korang mesti tak tahu kan jodoh korang siapa kan..kesian..aku tahu,jodoh aku siapa yg bakal jadi suami aku lah...hahaha..betul tak..

Kita tak payah susah2 untuk selalu berfikir siapa jodoh kita,hensem ke tidak kaya ke tidak bak kata pepatah "kalau dah jodoh nanti tak kemana lah" betul tak? mak2 kita selalu cakap macam tuh kan? mak aku pun sama.
"kalau dah jodoh nanti tak kemana lah' even dia musuh kita kan.. :D

Tapi kalau dah tak de jodoh,buat lah macam mana pun tapi kita tetap tak dapat bersama dengan si dia. Kita boleh tentu kan jodoh kita,tapi bukan semua..kita boleh berdoa yg kita nak sangat si dia jadi ketua kepada kita suatu hari nanti..tapi kita tak tahu sebab semuanyer DIA yg tentukan..

Aku pernah terfikir siapalah jodoh aku?? pening lah sebab sekarang aku baru 15 tahun,so buat apa nak fikir2 benda tuh semua,so aku dok relax2 lah..

Masa aku dok lepak sorang2 tepi jalan,aku terfikir lagi,siapa lah eak..aduh,,memang susah nak fikir dek akal lah..boleh gila..

Aku : Haish..siapa lah eak jodoh aku?
H.K : Adalah nanti tuh eija..

H.B : Maybe dgn org yg bersam kau skrg ni?
Aku : Mybe lah.. tapi mungkin jodoh aku tuh seseorang yg aku benci? mybe s'sowg yg aku x knal or mybe s'sowg yg aku x sngke akn jadi jodoh aku kan?

H.K : Mungkin tapi semuanyer dah diaturkan dah..
H.B : Betul tuh..knape nak pening2?
Aku : Mungkin dia nanti dari kaum yg lain? dari agama lain..woo! bestnyer.. (nak org korea lah.. ^^,)
H.K : Ceh..berangan jauh hang...
H.B : Betul tuh nak org korea..tapi best jgk kan..aku doa kan amin...
Aku : hahaha..poyo je aku ni kan..
H.K & H.B : memang pun! 

Tamat lah aku bermonolog masa tuh..kan aku dah cakap aku dh gila..tapi yg aku harap jodoh aku tuh akan syg aku hingga akhir hayat dia..huhu..amin..

p/s : sambil baca click lagu nie..baru syok.. :)
video

1 comment:

miera safieka said...

cik golek ms dtg sini ^^,

nice entri thanks sudi share