Thursday 7 June 2012

SAHABAT.

Assalamualaikum..

Dalam hidup ni Allah semua bagi kita peneman hidup iaitu SAHABAT. Setiap orang pasti mempunyai ramai sahabat kan? tak kira sahabat karib atau biasa2 je kan? SAHABAT merupakan tempat kita kongsi suka dan duka kita bersama..betul tak? aku banyak lalui suka dan duka dgn seorang sahabat aku ni. Dan sekarang SAHABAT aku tuh jadi musuh ketat aku, Tapi sekarang ni aku tak lagi label dia sebagai musuh aku, Aku try padamkan perasaan benci aku. Dan ternyata alhmdulilah hilang perasaan tuh.

Aku manusia so aku ada hati dan perasaan dan manusia tak akan dapat lari dari persaan membenci. Batul tak? dan dia akan mengambil masa yg banyak untuk melupakan sesuatu. Aku pun fikir juga kalau aku nak mati cuma satu je aku akan lupa nak buat. Benda tuh ialah minta maaf dekat kaw. Okey, sebenarnya kita sama2 EGO yg sangat2 tinggi menggunug. Aku mengaku. Tapi lepas dengar cerita mmbe yg lagi sorang cakap kaw pun nak minta maaf tapi takut aku tak maafkan kaw. Aku pun fikir benda sama dekat kaw.

Ingat lagi dulu,kaw tak kisah pun naik motor aku yg buruk even kaw kaya. Naik motor tuh sama2 pergi sekolah. Then tetiba nak balik sekolah minyak motor tak ada. Hahaha,, kelakar sangat,, kaw dgn aku terpaksa jalan kaki balik yg sejauh beribu2 batu rasanya lah kan.. hehe.. tapi aku still ingat semua tuh even aku rasa kaw dah lupa sebab kaw dah benci aku gila2 kan?

Even aku kadang annoying dgn perangai kaw.. tapi kaw selalu ada. Kadang2 aku terfikir aku salah jugak.. Tapi aku sebenarnya dah lama maafkan kaw. Hari2 aku berdoa kaw maafkan. Aku tak nak mati dalam keadaan kaw belum maafkan aku lagi.

P/S: forgiving is the best thing in ISLAM. :). Hope you forgive me .

Song For My Sahabat:


Monday i'm waiting
tuesday i'. still waiting to see if u're fine
wednedsay, u're still not here
neither in the morning, nor later
thursday is also empty
friday,or saturday, or even sunday
none of the day that i don't miss u
the day we meet
the day that i was  close to you
the day that we held hands
the day that i loved you
the day that i spoke to you
the day that you listened to me
how long will it be like this? i  don't know
how many months or years?
how many billions of our past memory?
i never don't miss u
january lasted for too long
february , i almost lost my hope
march, my heart got used to it
april feels uneasy
may, i was still bearing
june seems to be empty
how long will it be like this? i  don't know
how many months or years?
how many billions of our past memory?
i never don't miss u


No comments: